Strony internetowe parafii
1. Każda parafia jest zobowiązana do posiadania strony internetowej z aktualnymi informacjami, na bieżąco aktualizowaną. Parafie, które nie mają jeszcze własnych stron internetowych (przeważnie są to parafie wiejskie, gdzie jest tylko proboszcz), otrzymają propozycję ich stworzenia za przystępną cenę – koszt to 350 zł rocznie. W tej sprawie skontaktuje się z proboszczami przedstawiciel Biura Prasowego Archidiecezji Warszawskiej.
2. Wszystkie parafialne strony internetowe – i te istniejące, i te nowe – powinny znaleźć się na jednym serwerze, który będzie nadzorowany przez archidiecezję. Nie oznacza to konieczności zmiany strony, a jedynie przeniesienie jej na inny serwer. Zmiana ta z reguły nie wiąże się ze zmianą dotychczasowej domeny, czyli adresu www. Standard ten zamierzamy wprowadzić w całej archidiecezji w ciągu 5 lat, dlatego nie jest wymagane natychmiastowe zerwanie umowy z dotychczasową firmą hostingową. Po zakończeniu trwającej umowy, w sprawie hostingu należy się skontaktować z Biurem Prasowym.
3. Klucz do strony, czyli najwyższy dostęp administracyjny, musi być w posiadaniu proboszcza parafii, a jego kopia w dokumentacji znajdującej się w kurii. Przyczyną tej zmiany jest kwestia bezpieczeństwa i możliwości zablokowania dostępu przez nieuprawnione osoby.
Powyższe kwestie, a także estetyka strony, będą omawiane przy okazji wizytacji kanonicznych.
Wszystkich księży proboszczów albo osoby przez nich delegowane do wprowadzenia powyższych zmian prosimy o kontakt z Biurem Prasowym Archidiecezji Warszawskiej: biuroprasowe@archwwa.pl, +48 22 531 72 73, bądź 694 783 031.
Ponadto zapraszamy do skorzystania z naszej oferty dotyczącej budowy stron internetowych. Oferujemy niższe ceny w porównaniu z komercyjnymi dostawcami usług. Zapraszamy do kontaktu w celu poznania naszej oferty.