Klerycy podbili internet!
Jak twierdzi ks. Przemysław Śliwiński, rzecznik archidiecezji warszawskiej, spot powołaniowy jest współczesną formą nawiązania kontaktu z młodymi, którzy myślą o życiu kapłańskim. Kiedyś była to ulotka z adresem, dzisiaj – spot.
W półtoraminutowym spocie biorą udział klerycy Wyższego Metropolitalnego Seminarium Duchownego w Warszawie, oni też przygotowali filmik, pod okiem swego wykładowcy. Realizacją zajęło się Archidiecezjalne Centrum Informacji we współpracy ze Stacją7.
– Prawdopodobnie nie ocalisz świata… – rozpoczynają swoją opowieść o powołaniu kapłańskim, które odkryli, a teraz chcą skłonić do refleksji o możliwości wyboru takiej drogi życia swoich rówieśników. „Czy przyszła ci do głowy myśl, żeby zostać księdzem?” – pytają.
– To Bóg powołuje a nie spot – podkreśla ks. Śliwiński i dodaje, że „marketing, zarządzanie i reklama tu nie zadziałają”. Ale filmik warszawskich kleryków na YouTube cieszy się, jak na ten gatunek, sporą popularnością. Jego atutem jest m.in. dynamiczny montaż ujęć, muzyka i krótkie wypowiedzi kleryków. Scenariusz filmu przygotował jeden z alumnów, dalsze prace prowadzili razem w grupie.
– To pierwszy spot, co nie znaczy, że jedyny. Zamierzamy w sposób konsekwentny i ciągły prowadzić komunikację internetową w ramach duszpasterstwa powołań – deklaruje ks. Śliwiński. Spot został wyprodukowany przez Archidiecezjalne Centrum Informacji przy współpracy ze Stacją7.
Wcześniej spoty powołaniowe przygotowali m.in. klerycy z Metropolitalnego Wyższego Seminarium Duchownego we Wrocławiu. Ich filmik pt. „Dlaczego chcę zostać księdzem?” można oglądać na YouTube od 30 grudnia u.br. Z kolei klerycy z Arcybiskupiego Seminarium Duchownego w Poznaniu przygotowali filmik pt. „Co to jest seminarium?”. Spoty o tematyce powołaniowej od kilku lat przygotowują też zakonnicy m.in. dominikanie, franciszkanie i inni.
KAI/ACI